My Blog List

Thursday, May 3, 2012

PALMBOOM

In de rechter hoek wilde ik een silhouet van een palmboom. Ik had een mooie foto, dus deze uitvergroot op de copieermachine. Enigszins nagetrokken op zwart karton en toen kon het knippen beginnen.
Een hele klus,maar de beste manier om te zien of de verhouding op het wandkleed is wat ik wil. Na wat geschuif was ik wel tevreden. Aangezien ik zwart toch wat te donker vond, besloot ik donkerblauw katoen te gebruiken. Pellon/plakvlieseline erachter gestreken en nu alles echt heel precies uitknippen. O jee, hoe dikwijls heb ik niet gelezen dat je dan in spiegelbeeld moet werken!! Het moet kennelijk eerst een keer fout gaan voordat dat echt in je hoofd zit. Gelukkig had ik pas twee palmbladen klaar, toen ik zag dat ik weer opnieuw mocht beginnen.
Alles voorzichtig vastgestreken, waarbij ik een stuk van de "angelina" weg raakte die meteen wegsmolt. Dat moest eerst even hersteld worden. Nu kon het "threadsketching" (schilderen met draad) beginnen. Met mijn nieuwe machine een heerlijk karwei. Eerst alles vastgezet met blauw madeira borduurgaren. Het bleef echter toch te donker, dus wat accenten aangebracht met groen metallic garen.
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden, de hoek blijft te donker. Vandaag maar eens kijken hoe ik daar verandering in kan aanbrengen.

No comments:

Post a Comment