My Blog List

Monday, March 18, 2019

TOAST & TEXTILES: MOZAIEK COLLAGE

Afgelopen zaterdag verzamelden zich weer 10 personen voor de tweede "Toast & Textiles"
workshop.
Dit keer was het thema: "Mozaïek collage van stof."
De voorbereidingen en voorbeelden heb ik al in een vorige blog laten zien.


De dames waren al snel heel enthousiast lapjes aan het verzamelen
die op een ondergrond van Steam-A-Seam werden geplakt.
Ik had voor deze optie gekozen omdat deze "fusible" beter plakt, zodat de lapjes bij een windvlaag niet alle kanten zouden opvliegen.


De eigenaren van Juliana's hotel hebben zelfs mooie blauwe schorten laten maken met het Toast en Textiles logo.
Christine rechts op de voorgrond heeft hem al aan.
Ik ben helaas vergeten de schort te fotograferen, maar zal dat zeker de volgende keer doen.


Jenny heeft haar eerste lapje klaar....




Hier is de tweede stap al genomen.....



.... en wordt een ondergrond gezocht.



Er komt aardig wat strijk- en perswerk aan te pas.


De waterschildpad begint al vorm te krijgen.


Ondanks het harde en enthousiaste werken bleek het niet mogelijk te zijn om binnen twee uur het werkstuk helemaal af te krijgen
Alles is mee naar huis gegaan en iedereen heeft me beloofd een foto te sturen zodra het af is.
Nu alweer druk bezig met een nieuw idee voor de volgende bijeenkomst over 4 weken.
Maar eerst genieten van de logees.

2 comments:

  1. Wat goed, zoveel deelnemers. En leuk de schorten! Zo te zien worden het ook leuke werkstukken.

    ReplyDelete
  2. Ziet er weer mooi en gezellig uit.
    Jammer dat Ik er niet meer bij kon zijn.
    Groetjes

    ReplyDelete