My Blog List

Monday, August 24, 2020

WORKSHOP VOGELS OP CANVAS: Toast & Textiles

Halverwege de week kreeg ik een berichtje dat er al 10 aanmeldingen waren voor de workshop.
Dat was een verrassing en helemaal toen vrijdag bekend was dat de workshop vol was.
Twaalf deelnemers is het maximum.
Dat betekende nog wel dat ik wat meer stof van vliesofix moest voorzien, aangezien ik wel wil dat men een keuze aan materiaal heeft.


Na de introductie is men al snel aan het werk met de verschillende kleuren vloeipapier die met gelmedium
lekker gekreukt, om textuur te krijgen, op het canvas worden geplakt.




Ook aan de tweede tafel is men hard bezig.




Met intense concentratie worden ook de zijkanten goed vastgeplakt.




Nog even goed plat drukken.




Al snel liggen alle twaalf  achtergronden te drogen.




Dan kan de van vliesofix voorziene stof te voorschijn komen.
Op een, ook van vliesofix voorzien, lapje kan het uitgeknipte vogeltje worden overgetrokken en daarna in gedeeltes worden opgebracht.
Astrid overziet het geheel, terwijl jarige Hanneke zelf een patroontje maakt van een uil.



Ook Jade, Tara en Petra zijn hard aan het werk....



.... evenals Kloë....



Winnie...



... Sally.....





... en Dahlia.... die het prima naar haar zin heeft zo te zien.




Intussen worden ook de hapjes niet vergeten en is er zelfs een heuse verjaardagstaart, gemaakt door Tabetha, een van de deelnemers, voor Hanneke en ook een beetje voor mijn verjaardag de dag tevoren.




Het valt niet mee om het allemaal precies uit te knippen.




Hanneke's uil vordert gestaag.




Het wordt echt een heel mooi vogeltje Kerri....




....maar ook die van Petra en Tara krijgen langzaamaan vorm.

 


Nu mag de vogel worden uitgeknipt en op het canvas gestreken en verder nog worden versierd met 
takken of rotsen van tyvek of suede.




De eerste vier kunnen al trots poseren met hun resultaat.




Nog even een paar afzonderlijk:  Kerri...




...en Jade.



Hanneke, Tara en Kloë




de rode besjes van Tara springen er mooi uit.





En nog vier trotse deelnemers:
Winnie, Hellen, Astrid, Sally en Petra.

Het was een zeer geslaagde workshop met ongelooflijk enthousiaste en ijverige deelnemers.
Ook ik heb er enorm van genoten.

2 comments:

  1. Het lijkt me zeker een zeer geslaagde workshop, en wat fijn dat het helemaal vol zat ! Ze hebben allemaal genoten denk ik .
    En alsnog mijn felicitatie voor je verjaardag!

    ReplyDelete
  2. Fijn dat je iedereen zo goed kan begeleiden.Het zijn echt "prachtvogels" geworden met al die gebruikte kleuren.

    ReplyDelete