My Blog List

Sunday, October 11, 2020

VOORBEREIDINGEN WORKSHOP BLOEMEN IN VAAS.

Voor de workshop in het kader van het "Toast & Textiles" programma heb ik er dit keer voor gekozen om, op een geverfde lap stof,  een collage van een vaas met bloemen te maken, die daarna wordt vastgezet op een canvas van 30x40 cm.


De bladeren voor het boeket worden eerst gestempeld.
Uit foam knip ik wat bladeren.....


... die worden vastgeplakt op een houten plankje.



Ik heb ook nog wat sjablonen, die gebruikt kunnen worden.





Het levert een variëteit aan bladeren op.
Voor de achtergrond zoek ik met ijsblokjes geverfde lappen uit......



..... maar verf voor de zekerheid toch nog enkele andere lappen.
Ik wil graag dat men een ruime keuze heeft.



Deze lappen liggen dubbel, dus voldoende voorraad



Helaas is de in Amerika bestelde stof, waarvan ik had gehoopt dat die afgelopen woensdag met de boot zou zijn meegekomen, niet gearriveerd.
Uit stukjes stof die ik nog in voorraad heb en restanten van een broek van mijn buurvrouw kan ik genoeg bloemen knippen voor een voorbeeld.
Alles wordt op  Lite Steam -A-Seam 2, een soort vlisofix geplakt.
 Ik kies hiervoor omdat deze al enigszins plakt, zonder meteen vast te zitten. Het is dan makkelijker om wat met de bloemen in het boeket te schuiven alvorens het vast te strijken.



Als achtergrond kies ik voor een met ijsblokjes geverfde lap en als alles is vastgezet en om het canvas heen is geniet, is dit het uiteindelijke resultaat.
Nu maar hopen dat de stof a.s. woensdag met de boot meekomt, anders zal ik mijn buurvrouw nog moeten vragen of ze haar hele broek beschikbaar wil stellen hahaha.

Hopelijk gaat er weer een enthousiast clubje deelnemers intekenen.
Het blijft afwachten.


Een poos geleden heb ik al wat vogeltjes uit mijn schetsboek laten zien.
Het dagelijks tekenen komt er niet meer van, maar op de dinsdagochtend teken ik lustig verder in mijn vogeltjesboek.
                                                            


3 comments:

  1. Wat een prachtige vaas met bloemen. Ik hoop dat je stof aan komt, dan hebben de cursisten veel keus. Je vogeltjes vind ik enig. Ga je vast wel weer iets stoffigs mee doen.

    ReplyDelete
  2. Zo ik kan zien, wordt dit weer een geweldige workshop! Nu maar hopen, dat je stof meekomt woensdag? Succes!

    ReplyDelete