My Blog List

Sunday, March 6, 2022

CYANOTYPE

Al een hele poos geleden had ik, van een lieve logé, onderstaande cyanotype kit gekregen.
Het was de bedoeling er samen mee aan de slag te gaan, maar omdat onze watervoorraad op dat moment minimaal was (we zijn afhankelijk van regenwater) was het beter om het even uit te stellen.


Inmiddels hebben we de afgelopen maanden wat meer regen gehad en was onze cistern vol genoeg om het met onze logé Greetje te gaan uitproberen



Eerst maar eens het bijgeleverde papier gebruiken.
De zon verkleurt het al snel.



En na flink spoelen mag het aan de waslijn.....



... en is dit het eindresultaat.



Nu maar eens proberen met stof.



Een glazen plaat erover om alles op zijn plaats te houden.



En nog maar eentje.



Met dit als resultaat.



Ook nog even een zonneprint geprobeerd, maar die hadden we niet nat genoeg gemaakt.



Eens kijken wat er gebeurt als we met ijsblokjes geverfde lappen gebruiken.




Toch niet geweldig.



Maar deze is beter.



Hiervan leren we dat je het niet hangend moet laten drogen.
 De opgebrachte vloeistof is er gedeeltelijk uitgelopen en het eindresultaat is slechts heel lichtblauw.




Ook dit resultaat is niet wat we ervan verwachtten.




Nog maar eens op papier uitgeprobeerd.




Dan is Greetje vertrokken en ga ik de resten vloeistof opmaken.
Deze is t.z.t. evt. te gebruiken voor een onderwater quilt.



Tot slot ga ik verder met mijn rubberen silhouet figuurtjes.



Met deze resultaten.





Zelfs een hele menigte.
Voorlopig nog geen idee hoe ik ze verder ga gebruiken, maar het was een interessant experiment.

 

1 comment:

  1. Super deze afdrukken! Bianca en ik hebben het ook eens geprobeerd met wisselend resultaat. Maar deze blauwe zijn echt prachtig.
    Er ligt hier nog een potje solar fast in de kast,van Jacquard, waar een transparante sheet bijzit ,voor inktjet printers ? Het is me nog niet echt duidelijk hoe dat werkt? Maar waard om te proberen!

    ReplyDelete