My Blog List

Wednesday, March 30, 2022

START: QUILT VOOR WEDSTRIJD BIAT

Nu, na een heerlijke tijd samen, onze logees weer vertrokken zijn, wordt het toch echt tijd dat ik me bezig ga houden met de quilt voor de wedstrijd van de "Biennale Internationale d'Art Textile" in Beaujolais, Frankrijk, waar ik in juni, na driemaal uitstel i.v.m. corona, eindelijk mag exposeren.

Ik heb me een hele poos geleden al ingeschreven voor de wedstrijd met het thema:

"Ongebruikelijke of fantasierijke visies van de natuur: dieren- mineraal of plantenwereld"

Ik kan hier alleen maar de eerste voorbereidingen laten zien want het uiteindelijke resultaat mag uiteraard vooraf niet getoond worden.



Ik start met het verven van een aantal grote stukken tyvek.....




... die met het strijkijzer gekrompen worden....




... en al een mooie structuur laten zien.




Daarna besmeer ik lutrador met gekleurde puffpasta die ik vervolgens met de heatgun bewerk.




De achterkant is nog een beetje nat, dus hangt het even te drogen....




... terwijl ik vliesofix nat maak en met verf insmeer.




Als dat droog is wordt het op verschillende kleuren groene velours de panne gestreken.



Het geeft een mooi resultaat.



Dit zijn de drie verschillende kleuren.....



... die met de soldeerbout worden bewerkt.




Over het geheel strijk ik nog een opengewerkt glinsterend synthetisch vlies.




Ook nog een ander soort



Wat dit resultaat oplevert.



Intussen is ook de achtergrond geschilderd.
Het geheel moet 80 x 80 cm worden.

Hoe het uiteindelijk gaat worden kan ik hier pas eind juni laten zien, maar ik ben er voorlopig nog wel even mee bezig.



1 comment:

  1. Al veel interessante bewerkingen, wordt een bijzondere quilt!

    ReplyDelete