My Blog List

Monday, February 11, 2019

TOAST and TEXTILES

Meteen na aankomst uit Nederland moest er hard gewerkt worden.
In een vorige post heb ik al gemeld dat ik gevraagd ben om eenmaal in de vier weken een workshop van twee uur in een van de plaatselijke hotels te verzorgen.
Mijn workshop wordt aangekondigd als TOAST and TEXTILES.
Er zijn geen naaimachines beschikbaar en de lesgever zorgt voor alle materialen.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat dit voor toeristen zou zijn, maar de workshops worden vooral gevuld door mensen die op het eiland wonen. Er is dus duidelijk behoefte aan.
Twee dagen ben ik bezig geweest om allerlei stoffen van vliesofix te voorzien, zodat er in twee uurtjes een resultaat te behalen zou zijn.
Ik had echter nog behoefte aan wat stof voor luchten


Dus de verfpotten tevoorschijn gehaald en een grote strook katoen in vieren gevouwen en flink nat gemaakt.


Dan meteen ook nog maar wat  stof voor de zee geverfd.


Zodra het droog is mag ook hier vliesofix achter.
Het is maar goed dat ik een hele baal uit Amerika heb laten komen, want er gaat behoorlijk wat doorheen.



Ook hier zijn wel stukken uit te gebruiken.



Deze voorbeelden heb ik gemaakt...


... en de deelnemers vroegen zich af of dat wel in twee uur te realiseren zou zijn.



Behalve 3 strijkijzers gingen er nog een doos en twee tassen met spullen mee.



Alles is  op tijd klaar en de eerste deelnemer is al gearriveerd.



Al snel is iedereen enthousiast aan de slag.


Een kleine impressie.










Er was weinig tijd voor het Toast gedeelte van Toast and Textiles.



Maar uiteindelijk ging iedereen blij naar huis met een mooi resultaat.
Het was ongelooflijk leuk om met deze groep mensen aan het werk te zijn.

Nu snel verder met de laatste voorbereidingen voor Mexico.
Morgenochtend vertrek ik met de eerst vlucht vanaf het eiland.


3 comments:

  1. Wat een geweldige workshop! De resultaten zij fantastisch! Voor jou wel veel voorbereiding, maar het is dan ook de moeite waard. En fijn, dat alles buiten kan gebeuren....
    Goede reis, en veel succes in Mexico!

    ReplyDelete
  2. WOW! And what a great crowd you had; you are right about there being a strong desire for making art work. Hope you have a grand time in Mexico!

    ReplyDelete
  3. Het kost wat energie, maar je krijgt er ook energie voor terug!
    Heerlijk om anderen te inspireren!

    ReplyDelete